Direktlänk till inlägg 28 januari 2017

Dålig karaktär eller??

Av Mange - 28 januari 2017 21:34

Dagen började som vanligt med havregrynsgröt till frukost och ett par ägg nyttig som man är.
Hade ju tänkt ha vilodag idag men innan lunch bar det iväg till gymmet och körde ett stenhårt benpass.
Så jag kunde knappt ta mig nedför trappen från gymmet.
Ja hursomhelst så var vi bjudna på 50års kalas ikväll.
Jag åt en bit smörgåstårta och en liten liten bit tårta.
Tänkte att lite kolhydrater dagen till ära inte gör så mycket.
Men efter fikat serverades öl och vin. Så en öl hamnade framför mig och den slank ner. Och jag fick genast dåligt samvete. Är det normalt??
Snabba kolhydrater i sin renaste form!
Så totalt blev det 2öl och ett par glas vin. Så min plan att inte dricka öl på 12v höll sig i drygt 3v.
Har jag dålig karaktär eller kan man unna sig ett par öl en lördag om man sköter sig exemplariskt resten av veckan? Eller är allt till spillo om man äter massa kolhydrater en lördag??

Imorgon är det vilodag men funderar på att dra ett ordentligt gympass pga dagens intag och dåliga samvete.
Skulle vara roligt att få lite feedback om vad ni tycker?
Ska man unna sig utan dåligt samvete 1kväll/vecka eller köra strikt under diet/deff??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mange - 4 mars 2017 20:59


Idag innan lunch tog jag en promenad till gymmet. Det blev ett hårt pass med superset bröst/rygg. Så jag känner mig lite öm ikväll. Men efter ett par glas vin och en grogg så känns det bätttre. ? Sitter nu och slöar och tittar/lyssnar på melod...

Av Mange - 4 mars 2017 00:24


Oj! Det var ett tag sen jag bloggade. Mycket har hänt sen sist både i träningen och det privata planet. Det positiva är att jag är inne på 8e veckan och har gått ner 7,5kg. Mitt del mål är 100kg när dessa 12 veckor är över. Så jag ska ner 5,5...

Av Mange - 7 februari 2017 13:27


Innan jag påbörjade det här 12 veckors programmet så var väl mitt välmående så där. Kände mig inte alls på topp, lite huvudvärk ibland, trött och slö och allmänt bläää. Jag drack nästan inget vatten under en hel dag. Kunde dricka ett glas till lu...

Av Mange - 6 februari 2017 09:19

Jag äter havregrynsgröt varje morgon. Och det börjar bli lite trist. Så idag hade jag i ett ägg och det blev massor godare och krämigare. 1dl havregryn 2dl vatten 1ägg Lite salt Blandade allt i en liten skål och hällde upp det i en tallr...

Av Mange - 5 februari 2017 18:13


Det här med att komma ihåg att blogga är inte lätt när man är nybörjare. Men tänkte göra ett sammandrag av veckan som gått. Har tränat som ett djur den här veckan. Har varit låg reps blandat med dropset. Och jag har haft träningsvärk i hela kroppen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards